fredag den 27. april 2018

Snart Mors Dag

Jeg har eksperimenteret lidt med at bruge en stencil til at embosse med. Det giver en meget fin embossing, som man svagt kan se på baggrundspapiret med de farvede blomster. Efter jeg havde kørt min stencil igennem big shotten, placerede jeg den igen ovenpå papiret og farvede blomsterne med Oxide Distress ink. Jeg tapede min stencil fast til arbejdspladen, så den lå godt fast ovenpå papiret, imens jeg farvede.

Bagefter sprayede jeg en smule vand på de farvede blomster og duppede forsigtigt med et stykke køkkenrulle for at fjerne det overskydende vand. Det gav en smuk, mat farvelægning i meget blide farver.


Det dannede baggrund på et kort til min mor, som hun skal have til Mors Dag. Jeg har brugt følgende materialer fra Sizzix Lifestyle:

Lilla karton - Cardstock Sheets
Dies under sommerfuglen - Sizzix Thinlits nr. 662693, Stacked Baroque
Stempel og die, sommerfulg - Sizzix Framelits nr. 662168, Wild Butterfly
Banner bag teksten - Sizzix Thinlits nr. 662679, Floral Banner


Jeg er vild med farvekombinationen. Synes grønt og lilla klæder hinanden så flot. Jeg har pyntet ganske let, så baggrunden ikke bliver alt for tildækket.

Jeg tilmelder kortet følgende udfordringer:
Scrappelyst - Blomster
Dies R Us - Springtime
Papirplaneten - Våren og/eller konfirmasjon

Det er lang weekend og vejret er vist lige til scraphygge. Så måske kommer der et blogindlæg mere i løbet af weekenden.

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte

7 kommentarer:

  1. This card is so beautiful! I love the soft purple tones and that beautiful butterfly. Thanks so much for lining up to the DRU "Springtime" challenge. Best of luck to you!

    SvarSlet
  2. WOW ... so very pretty! Your colors are exquisite ... love it! Thanks so much for playing in our ‘Springtime’ challenge at Dies R Us. Good Luck and please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please stop by for a visit.

    SvarSlet
  3. Utrolig lekkert kort, og nydelig bruk av blomsterstensilen.
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlet
  4. A very pretty card with the butterfly and lovely flowered background! Thanks so much for joining us at Dies R Us for the challenge!

    SvarSlet
  5. Lekkert kort i nydelige farger! Takk for at du deltar hos Scrappelyst!

    SvarSlet
  6. Nydelig kort.
    Utrolig lekker bakgrunn.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlet
  7. very beautiful and so lovely card :) i like your good idea ,Thanks for the inspiration!

    หนังออนไลน์

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.