tirsdag den 16. august 2011

Hjemmelavede bånd med glimmermist

Ihh, hvor jeg grisser og nyder det :o)
For noget tid siden så jeg en tut på You Tube med hjemmelavede bånd farvet med glimmermist.
Rodede lidt i kassen med stofrester og fandt et pænt stort stykke - fint, blankt og hvidt.

Klippede en masse strimler af det og fandt mine glimmermists frem.
Jeg sprayede mist på mit bageunderlag og farvede et par bånd ad gangen, blot ved at vende dem rundt i glimmermisten.

Mellem hver farve tørrede jeg bageunderlaget af med køkkenrulle, men man kan jo også blande farverne.
Prøvede også lige til sidst :o)

Resultatet blev disse smukke bånd, som trævler lidt i kanten og bare blev så dejlige i farverne.

Her ses det hvide, ufarvede stof forrest i billedet

Det var dagens lille blogindslag.
Hvis andre får lyst til at prøve, så HUSK engangshandsker !!!





5 kommentarer:

  1. For dælen da, hvor er de blevet flotte. Så kan du da få "bånd" på dine kort og LO´er med samme farve.

    SvarSlet
  2. Hvilken slags stof bruger du? Er det bomuld eller rent kunststof?

    SvarSlet
  3. Hej Bente - det er rent kunststof.

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor er det flot. Jeg glæder mig til at se de bånd i brug.
    Tænk at kunne få lige den farve bånd man vi have...

    Og jeg kan levende forestille mig hvordan dine omgivelser har set ud efter det arbejde....hihi.

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.